Dobry deň mám takú otázku asi mám zlomený prst lebo už to viem posúdiť (už som ho mal viackrát zlomený) no a nechcem ísť do nemocnice lebo viem že by mi dali sadru a teraz na letné prázdniny no hrôza rodičom som to tiež nepovedal lebo sa bojím že by ma zobrali do nemocnice. Prosím poraďte mi čo mám robit. Ale rodičom to nepoviem
Odpovede

Linka detskej dôvery odpovedá:
Dňa 28.06.2019 o 08:00
Ahoj Tomáš,je to smola, že si si zlomil prst na začiatku prázdnin. V každom prípade by si mal ísť k lekárovi, lebo len on zistí, či je skutočne zlomený. Dnes už je možné liečiť zlomeniny nielen sadrou, ale aj rôznymi ortézami. To však musí určiť lekár. Neošetrená a neliečená zlomenina Ti môže robiť problémy celý ďalší život. Prst môže ostať deformovaný, možno ním nebudeš môcť hýbať a teda nebude plniť svoju funkciu. A to by bolo určite horšie ako niekoľko týždňov ho mať v sadre. A možno ani nie je zlomený. Ale to môže zistiť len lekár. Preto choď k nemu čo najskôr. Prajem Ti napriek tomu pekné prázdniny. Linka detskej dôvery