Ahoj, mám 16 rokov a mám problém. Kedysi som fajčila ale už som prestala aj keď niekedy mám pocit že to potrebujem. Neskôr som začala piť ale len s kamošmi. Lenže teraz pijem aj sama keď už neviem čo ďalej… a keď už nevládzem začnem sa rezať. Nie veľmi iba ihlou si robím malé rany ale aj tak mi zostávajú jazvy. Najprv som len chcela dať najavo, že mám problém a chcem ho riešiť. Lenže teraz to už neviem ovládať. Mám pocit že začínam byť závislá a riešim tak každý smútok a hnev. Neviem prečo to robím. Nechcem nikoho zaťažovať… Raz keď som už nevládala tak som zjedla ibalgin a ešte nejakú tabletku proti úzkosti a zapila som to tvrdým alkoholom, teraz po nociach uvažujem prečo som nezjedla tých tabletiek viac.
Odpovede

Linka Detskej Dôvery odpovedá:
Dňa 21.01.2020 o 08:25
Ahoj, ALI29. Ďakujeme, že si sa nám rozhodla zdôveriť s tým, čo prežívaš. Určite to nebolo ľahké takto napísať. To, čo sa u Teba deje je asi vážnejšie ako si myslíš a nemala by si nato ostávať sama. Chápem, že v ťažkých chvíľach sa ubližovanie si zdá ako najlepší spôsob, ale ver mi, že sú aj iné možnosti. Začni tým, že o tom povieš svojim rodičom. Nemaj strach z ich reakcie. To, čo potrebuješ, je dôležitejšie a vyžaduje si aj psychologickú pomoc. Môžeš napísať aj na náš chat či mail a spolu môžeme hovoriť o viacerých alternatívach. Ty stojíš zato, aby si žila krajší život. Držím Ti palce. LDD