Chcela by som tu popísať niečo, čo prežívam. Už niekoľko týždňov, ba aj mesiacov žijem s takým pocitom, akoby to, čo vnímam, nebolo skutočné, akoby som bola mimo svojho tela a moje ruky neboli moje ruky, moje nohy neboli moje nohy atď. Je to strašne nepríjemné. Na internete som čítala o derealizácii a depersonalizácii, tak to asi mám. Nechcem pôsobiť tak, že za každú cenu chcem mať nejakú diagnózu, lenže to, čo v tých článkoch opisujú, tak v podstate presne to alebo niečo podobné sa mi deje. Dnes som to povedala školskej psychologičke, ale nezdá sa mi, že tá úplne pochopila, o čo ide. Skúsim jej to ešte raz vysvetliť a ak sa to nepodarí, tak už neviem. Mám pocit, že ma nikto skutočne nechápe, že mi nikto skutočne nerozumie a že sa takto budem cítiť navždy. A že som na všetko sama. Najradšej by som zomrela. Prepáčte, ak píšem nezrozumiteľne, no je pre mňa veľmi ťažké opísať svoje pocity a stavy.
Odpovede
Samuel, rovesnícky poradca odpovedá:
Dňa 30.01.2020 o 12:11
Ahoj Nika, je mi veľmi ľúto, že sa takto cítiš. Asi nebude ľahké sa z takéhoto stavu dostať ale určite by pomohlo si uvedomiť všetky svoje pozitívne vlastnosti a nikdy na ne nezabudnúť. Skús si nájsť nejaký koníček, voľný čas tráviť s ľuďmi, na ktorých ti záleží. A so školskou psychologičkou to určite nevzdávaj, možno ti bude vedieť poradiť lepšie keď jej to ešte raz vysvetlíš a spolu sa dopracujete k jadru problému. Ak by si si našla čas a chuť, mohla by si napísať do chatu Linky detskej dôvery a vydiskutovať si to aj tam. Držím ti palce Nika.

Linka Detskej Dôvery odpovedá:
Dňa 30.01.2020 o 11:34
Ahoj, Nika. Ďakujeme, že si sa nám zdôverila s tým, čo prežívaš. Chápeme, že to pre teba musí byť teraz ťažké a prežívaš zmätok. Je veľmi dobré, že si s týmto išla za školskou psychologičkou a je mi ľúto, že sa cítiš nepochopená. Ale nevzdávaj to, skús jej o tom ešte raz povedať. To, čo prežívaš, môže mať viacero príčin. Bolo by dobré porozprávať sa o týchto pocitoch so svojimi rodičmi a spolu by ste mohli navštíviť psychológa či psychiatra, ktorí by sa na danú vec pozreli trocha bližšie (ako dlho to trvá a pod.). Píšeš aj o tom, že máš pocit, že si na všetko sama a nikto ti nerozumie. Dúfame, že je to len pocit a v skutočnosti to nie je naozaj tak. Ak sa však takto cítiš a potrebuješ o tom hovoriť, každý pracovný deň od 14:00–20:00 sme k dispozícii na našom chate. Veríme, že všetko má svoje vysvetlenie a riešenie. LDD