Závažná psychická choroba a trauma. Mám niekoľko psychických diagnóz a ťažkú traumu z detstva. Mám stavy hrozného psychického napätia, potláčaných emócií, depersonalizácií. Mám stále stavy na odpadnutie, lebo cítim taký tlak v hlave, že sa mi až zatmavuje pred očami. Mám problém to jednoducho vydržať a prežiť deň za dňom. Uvažujem nad samovraždou. Tieto problémy ma paralyzujú, takže sa nemôžem venovať aktivitám, športu, záujmom. Problém mi často robí aj ísť sa prejsť von. Čo ma veľmi trápi je, že som stále sám. Nemám žiadnych kamarátov. V sociálnych situáciách sa necítim dobre. Mám sociálnu fóbiu. Som hrozne napätý a je mi stále doplaču až som zúfalý. Veľmi mi ale chýba porozumenie a blízka osoba. Potrebujem nejaké sociálne kontakty, aby som sa dostal z tých najhorších stavov. Od škôlky som nikdy kamarátov nemal. Neviem ako a kde si nájsť priateľov aj keď som už skúšal desiatky možností. Pre iných ľudí som asi neprijateľný. Považujú ma za smutného, depresívneho a nudného a skôr sa mi vyhýbajú. Teraz som stále izolovaný doma a nerobí mi to dobre. Chcel by som sa cítiť lepšie, aby som nemusel toľko trpieť. Som ale v začarovanom kruhu. Na rôznych miestach som hľadal pomoc, ale neúspešne. Takže neviem, čo mam od tohto očakávať. Nestretol som ešte nikoho, kto by mal podobné problémy ako ja. Chcel by som mať konečne priateľku. Venovať sa činnostiam a rásť. Namiesto toho len upadám. Stále klesám nižšie a nižšie na dno. Je ešte nejaká šanca že mi bude lepšie alebo by som to mal ukončiť? mail na mna stellan1024@gmail.com.
Odpovede
Nika odpovedá:
Dňa 14.02.2020 o 14:29
Stellan, naozaj ma mrzí, čím si prechádzaš. Úplne chápem, že teraz pociťuješ zúfalstvo a beznádej. Popravde, myslím si, že každý by sa na Tvojom mieste cítil rovnako. Pri čítaní Tvojich príspevkov mi napadá, že by Ti možno pomohlo, keby si mal blízku osobu, ktorej sa môžeš zdôveriť a ktorá Ti bude oporou. Rozumiem tomu správne? V Tvojom poslednom príspevku tiež spomínaš, že by Ti možno pomohlo, keby si tu začal riešiť svoje problémy z detstva. Ak Ti to pomôže, pokojne môžeš.
Stellan odpovedá:
Dňa 13.02.2020 o 01:01
Som dospelý, ale ešte chodím na vysokú školu. Dospelých odborníkov už navštevujem viac ako 7 rokov. Na linku nezábudka 0800 800 566 v­olávam pravidelne. Zvyknem volať aj na vašu Linku Detskej Dôvery. Bohužiaľ mi to nepomáha. Už som toho veľa skúsil, ale bez výsledkov a som z toho zúfalý. Nad samovraždou rozmýšľam pravidelne už niekoľko rokov. Teraz je to ešte intenzívnejšie. Nemám veľkú nádej, že by môj život mohol byť lepší. Môj život bol utrpenie od detstva a nikdy som nemával svetlejšie obdobia. Väčšinou ľudia, ktorí sa dostali zo psychických ochorení, sú takí, že pred ochorením mali dobré obdobia, a podarilo sa im ich obnoviť. Ja sa nemám ako vrátiť k dobrým obdobiam, keďže som nikdy také nemal. Možno som tu dobre na linke detskej dôvery v rovesníckej poradni. Všetky moje problémy, kvôli ktorým teraz príšerne trpím pochádzajú z detstva. Mal som v detstve desiatky ťažkých tráum, trápení a problémov. Ale vôbec nikomu som sa s tým nikdy nezdôveril. Hrozne som mal strach sa zdôveriť, a nekonečne som sa hanbil. Ani som nemal blízku osobu. Priateľov som vôbec nemal. Možno keby som tu začal po jednom riešiť všetky bolesti z detstva, tak možno by mi to pomohlo.
Anonymne odpovedá:
Dňa 11.02.2020 o 19:02
Ahoj, len neuvažuj nad tým najhorším „SAMOVRAŽDOU.“ Je to najhoršie čo môžeš urobiť aj ktokoľvek iný. Je veľa ľudí ktorí majú vážne problémy a určite si netreba pripúšťať k sebe to aby si skoncoval zo životom. Keď máš zlý život teraz neznamená to že o pár rokov sa to nemôže zmeniť. Prajem veľa šťastia.

Linka Detskej Dôvery odpovedá:
Dňa 07.02.2020 o 18:54
Dobrý deň, Stellan. Veľmi nás mrzí Vaša životná situácia a ťažkosti ktorými sa trápite. Na základe Vášho príspevku a štýlu písania však usudzujeme, že ste dospelý mladý muž a Vaše ťažkosti presahujú možnosti tejto poradne. Možno ste si to neuvedomili, ale Rovesnícka poradňa je ale miestom, kde „deti radia deťom“ a Vaše problémy si vyžadujú pomoc dospelých odborníkov. Nie je v možnostiach našich detských poradcov riešiť Vašu situáciu adekvátne a na úrovni, ktorú potrebujete. Preto Vás odporúčame na linku pre dospelých na čísle 0800 800 566. Môže­te sa ozvať aj na našu Linku Detskej Dôvery a môžeme sa pokúsiť nasmerovať Vás na pomoc vo Vašom okolí. Linka Detskej Dôvery