Ahoj, neviem si rady, tak som sa obrátila tu. V minulosti som sa sebaposkodzovala, no potom to nejako prešlo a chvíľu to bolo v poriadku. Lenže niečo vnutri mna sa zlomilo a ja vobec neviem preco, no včera som si hrozne ublizila a je mi to luto, len v tom momente som to nevedela urobit inak.. proste som to nezvladla nejako lepsie. Viem, že ma teraz budú nenávidieť všetci čo to uvidia/dozvedia sa to a už sa dokonca nenavidim ani ja sama kvôli tomu, že som to nezvladla a mám kvôli tomu ešte väčšiu chuť to urobit znovu. :( Skúšala som už rôzne veci namiesto toho, ako napríklad ľad, denník, gumičku.. lenže všetko to prave ešte viac zhoršovalo. Zistila som, že keď som so svojim konom, tak vtedy tie myslienky nemám, ale akonáhle som doma alebo niekde vonku, tak sa tie myslienky vrátia a sú čoraz silnejšie a silnejšie. Skusala som sa v takej chvíli ist aj prejsť, ale hrozne ma to vtedy ťahalo na kolajnice.. takže neviem čo robiť a ako to nejako zvládnuť..
Odpovede
Nikol, rovesnícka poradkyňa odpovedá:
Dňa 24.04.2023 o 19:11
Ahoj, Marianka, vážim si, že si nám napísala do Rovesníckej poradne. Prechádzaš si veľmi ťažkým obdobím. Možno to vnímaš tak, že si situáciu nezvládla, ale pravda je, že si silná už len preto, že svoj problém chceš riešiť. Skús byť čo najmenej osamote, obklopuj sa ľuďmi, s ktorými ti je dobre a snaž sa čo najviac venovať aktivitám, pri ktorých tieto myšlienky nemáš (napr. buď viac so svojím koňom). Najpodstatnejšie pre teba však je, aby si na to nebola sama. Možno sa bojíš zdôveriť svojim blízkym, ale to, že ťa budú nenávidieť, vôbec nie je pravda. Záleží im na tebe a boja sa o teba, a preto je dôležité, aby vedeli, ako sa cítiš. Veľmi ti držím palce a prajem veľa síl.

Linka detskej dôvery odpovedá:
Dňa 24.04.2023 o 17:34
Ahoj Marianka, sme radi, že sa obraciaš aj do Rovesníckej poradne s týmito svojimi ťažkými situáciami, ktorými si práve prechádzaš. Avšak vieme, že našu Linku detskej dôvery kontaktuješ opakovane, rôznymi formami, kde sme sa už veľakrát rozprávali o týchto tvojich ťažobách. Preto by bolo fajn, ak by skúsila nejakú z možností, ktorú sme ti ponúkali v našich správach alebo e-mailoch. Budem rada, ak niečo z toho vyskúšaš a zameriaš sa aj na pomoc odborníkov, ktorú potrebuješ. Budem ti držať palce!